FAQ - Veelgestelde vragen

Vind antwoord op uw vragen

Tarieven en tickets

Ik heb online een reis geboekt: wat moet ik doen om het ticket te krijgen?
Het ticket wordt onmiddellijk per e-mail verstuurd naar het adres dat bij de boeking is opgegeven.

I did not receive my ticket by e-mail, what can I do?
If you have not received your ticket by email, you can resend it directly from your personal are to the email address you provided when booking. To access your personal area and send your ticket, you must log in to your MOBY Card account.
Login or registration

Kan ik het ticket dat ik via e-mail heb ontvangen rechtstreeks van mijn smartphone in de haven laten zien?
Natuurlijk, u kunt in de haven het ticket direct vanaf uw smartphone laten zien. Het boardingspersoneel zal u inchecken via de barcode op het ticket.

Ik heb mijn ticket niet per e-mail ontvangen, wat kan ik doen?
Neem contact op met Moby Lines Europe, e-mail: info@mobylines.de.

Hoe kan ik de speciale kortingen toepassen?
Moby Lines speciale kortingen worden automatisch weergegeven. Het reserveringssysteem berekent het aanbod met de meest gunstige, beschikbare tarieven op de geselecteerde overtocht.

Hoe kan ik een factuur krijgen voor mijn boeking?
U kunt de factuur direct aanvragen tijdens het boekingsproces voordat u de betalingsgegevens invoert. Vergeet nooit het vakje "factuur aanvragen" aan te vinken en alle nodige informatie te verstrekken. Voor latere facturering kunt u contact opnemen met Moby Lines Europe, e-mail: info@mobylines.de

Gegevens en verzekering

Has the passenger data and license plate numbers have be correct?
Yes, in accordance with the safety regulations, passenger information (First name and surname, place of birth and date of birth, ID / passport number of non-EU nationals) as well as the license plate number must be correct on the ticket. Otherwise, authorities responsible for inspections may refuse access to ports as well as embarkation.
Please remember that a valid identification document must be presented for each passenger, including minors.

Wat is een verzekering?
Moby Lines biedt in samenwerking met Hanse Merkur Reiseversicherung AG een reisannuleringsverzekering aan, die annuleringskosten vergoedt in geval van een ongeval, ziekte etc. Deze verzekering kunt u tijdens het boekingsproces aanschaffen. De exacte inhoud is te zien op de pagina verzekeringen.

Online overtochten boeken

How can I get a quotation?
You can get a quote and buy your ticket directly on our website. You can easily find the best fares by comparing the company's numerous departures in our offer calendar. Switch to the departure calendar now.

Hoeveel kost de online aankoop?
Bij de online aankoop zijn de kosten van de ticketing € 5, - per vertrek.

Wanneer kan ik online boeken?
Tickets kunnen te allen tijde online worden gekocht tot 2 uur voor vertrek naar Sardinië, Corsica en Sicilië en tot 30 minuten voor vertrek naar Elba, de Tremiti-eilanden en voor de verbinding tussen Sardinië en Corsica op de Santa Teresa di Gallura - Bonifacio.

Hoe betaal ik de online boeking?
Een online boeking kan alleen worden betaald met een Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Diners Club kredietkaarten en met Paypal en Skrill. Het bedrag wordt direct na boeking op uw creditcard in rekening gebracht. Als u geen van deze betaalmethoden kunt gebruiken, neem dan contact op met uw reisagent of Moby Lines Europe, e-mail: info@mobylines.de.

Kan ik via internet reserveren, maar betalen in een reisbureau of in de haven?
Nee, helaas is dat niet mogelijk. Het ticket wordt alleen uitgegeven als u direct betaalt per creditcard, Skrill, Paypal bij online boeking. Als er geen succesvolle betaling wordt gedaan, wordt uw boeking niet bevestigd en worden uw gegevens weggegooid, verdere betaling is niet mogelijk.

Ik heb mijn creditcardnummer correct ingevoerd, maar het systeem geeft me een foutmelding. Waarom?
Misschien heeft u het creditcardnummer niet correct ingevoerd.
Vul het nummer zonder spaties of mintekens in.
Als u hulp nodig hebt bij het doen van een online betaling, neem dan contact op met onze reserveringscentrale per e-mail op info@mobylines.de.

MOBY CARD / (Alleen geldig op overtochten op een Moby-schip)

Wat zijn de voordelen van de Moby Card?
U kunt uw vakantie sneller boeken, uw boekingen tot 24 uur voor vertrek op onze website wijzigen, uw ticket opnieuw per e-mail versturen en tegelijkertijd veel punten verdienen. U ontvangt MOBY-coupons die u kunt gebruiken voor MOBY routes naar Sardinië, Corsica of Elba Island, zolang er maar beschikbaarheid is voor deze actie.
Ook kunt u aan boord extra punten verdienen in de restaurants, zelfbedieningsrestaurants, bars en winkels: U ontvangt 1 Moby Card-punt voor elke uitgegeven 5 €door het tonen van uw Moby Card nummer. U ontvangt ook 15% korting op aankopen in de winkels (exclusief tijdschriften, kranten en boeken).

Hoeveel punten moet ik verzamelen om een MOBY-coupon te ontvangen?
Een MOBY-coupon kan worden aangemaakt vanaf ten minste 100 MOBY-kaartpunten

Hoe ontvang ik de MOBY Coupon?
U kunt zelf een coupon aanmaken in uw MOBY Card Account. Als u hulp nodig hebt, neem dan contact op met: Moby Lines Europe, e-mail: info@mobylines.de.

Hoe voeg ik mijn Moby Card toe om het puntentegoed voor een boeking te ontvangen?
Als u zich voor de betaling bij uw Moby Card Account hebt geregistreerd, worden de punten automatisch bijgeschreven na de betaling.


Hoe voeg ik mijn Moby Card toe om het puntentegoed voor een boeking te ontvangen?
Als u zich voor de betaling bij uw Moby Card Account hebt geregistreerd, worden de punten automatisch bijgeschreven na de betaling.

info@mobylines.de