Passagiersrechtenen assistentie


PASSAGIERSRECHTEN

De verordening (EU) n. 1177/2010 regelt de rechten van passagiers op het gebied van vervoer over zee en binnenwateren, informatiekosten voor de vervoerder en specifieke rechten in verband met vertragingen, annuleringen en wijzigingen van de route.
De volledige tekst van Verordening (EU) 1177/2010 en verdere informatie over passagiersrechten vindt u op de volgende links:

Verordening (EU) n. 1177/2010 (pdf);

Samenvatting van d Verordeningsbepalingen nr. 1177/2010

Algemene Voorwaarden.




ASSISTENTIE AAN MENSEN MET EEN HANDICAP EN PERSONEN MET VERMINDERDE MOBILITEIT

De verordening (EU) n. 1177/2010 benoemt de rechten van personen met een handicap of personen met beperkte mobiliteit (PBM), die gegarandeerd het recht op vervoer hebben onder dezelfde voorwaarden die van toepassing zijn op alle andere passagiers.
Als het ticket online wordt gekocht, moet de PBM het vak SERVICE aanvinken in het vak met het label PASSAGIERSLIJST.
Als het ticket wordt gekocht via het callcenter of een reisbureau, moet de noodzaak van assistentie rechtstreeks worden doorgegeven aan de telefoonmaatschappij of de reisagent.
Meer informatie over de te volgen procedures is te vinden door te klikken op de volgende links:

Verordening (EU) n. 1177/2010 (pdf);

Algemene Voorwaarden art. 17.